.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احتمال بروز آنفلوآنزا با سر شدن هوا در مازندران
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه با توجه به سرد شدن هوای مازندران احتمال بروز این آنفلوآنزا زیاد است، گفت: رعایت بهداشت فردی مهم‌ترین راه‌حل برای پیشگیری از این بیماری است.

به گزارش شمال نیوز:فرهنگ بابامحمودی امروز اظهار کرد: مسأله آنفلوآنزا یک بیماری جهانی است و از سال 2009 نوع جدید H1N1 که در ابتدا به‌عنوان خوکی مطرح بود در دنیا شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد زیادی از جمعیت کره زمین نسبت به بیماری آنفلوآنزای H1N1 مصونیت نداشتند درصدی را در سراسر جهان مبتلا کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر شیوع بیماری آنفلوآنزای H1N1، بیان کرد: امسال نیز مجدداً امکان مشاهده این بیماری وجود دارد و آمادگی کامل در این زمینه داریم و در این زمینه جلسات و نشست‌های مکرری برگزار شده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه با محاسبات انجام شده بیماری آنفلوآنزا در سال گذشته حدود 50 درصد جمعیت مازندران را مبتلا کرد، تصریح کرد: بقیه افراد استعداد این را دارند که امسال مبتلا شوند.

بابامحمودی با اعلام اینکه با توجه به سرد شدن هوای مازندران احتمال بروز این آنفلوآنزا زیاد است، افزود: رعایت بهداشت فردی مهم‌ترین راه‌حل برای پیشگیری از این بیماری است.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که زمینه نوع شدید آنفلوآنزا را دارند باید تزریق واکسن را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: برخلاف تبلیغات نه چندان صحیحی که در مورد واکسن آنفلوآنزا می‌شود واکسن موجود که با مجوز وزارت بهداشت اجازه ورود به کشور داده و در داروخانه‌ها در دسترس افراد قرار می‌گیرد سه تا از ویروس‌های آنفلوآنزا از جمله H1N1، H3N2 و نوع B را در برمی‌گیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: اثربخشی این واکسن تا حدی است که 70 تا 80 درصد از ابتلا، 70 درصد از ورود به بیمارستان، 50 درصد از بستری شدن و درصد بالایی جلوی مرگ‌ومیر را می‌گیرد.

این مسؤول با بیان اینکه با توجه به شایع نشدن آنفلوآنزا نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، اضافه کرد: به دلیل اینکه معمولاً دو هفته طول می‌کشد تا واکسن آنفلوآنزا اثربخش باشد و موجب ایمنی و مصونیت افراد در مقابل بیماری شود.

بابامحمودی تصریح کرد: اطفال، افراد بالای 6 سال، افراد بالای 60 سال، بیماران مبتلا به آسم، دیابت، مزمن ریوی، نارسایی قلبی، بیماران بدخیم، تالاسمی، افراد دارای وزن بالا، بیماران مزمن کبدی و پیوند کلیه جز گروه‌های در معرض خطر هستند که حتماً باید واکسن را دریافت کنند.

وی یادآور شد: خانم‌های باردار که در فصول پاییز و زمستان ایام بارداری را می‌گذرانند توصیه می‌شود نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند و این واکسن برای خانم‌های باردار عارضه‌ای ندارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: توصیه ما به خانواده‌ها این است که به فرزندان خود آموزش دهند دست خود به داخل دهان و بینی نبرند و به خوبی شست‌وشو دهند و در صورت سرفه جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند.

این مسؤول با تأکید بر اینکه افراد از دست دادن پرهیز کنند، افزود: در فصل زمستان افراد مبتلا به سرماخوردگی با عذرخواهی از دست دادن خودداری کنند.

بابامحمودی در پایان گفت: با توجه به تجربه سال گذشته در مورد این بیماری و همچنین در صورت رعایت بهداشت فردی و شست‌وشوی مرتب دست‌ها امیدواریم امسال کمترین آسیب را در این زمینه شاهد باشیم./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.